031 - 724 95 00 info@rackesspecialisten.se

Reklamation

 

Vad tråkigt att du ha råkat ut för ett reklamationsärende, men självklart hjälper vi dig så snabbt vi kan.

Kontakta oss gärna via telefon eller e-post.
Den information vi behöver få in för att hjälpa dig så fort som möjligt är följande:
Ordernummer
Vad det är som felar (saknas något, är det trasigt osv)
Om något är transportskadat skall reklamation göras till speditören. Vi kan hjälpa dig med det. Om något är feltillverkat eller om du fått fel grejer, behöver vi en bild av skadan eller felet, vilken kan skickas till oss med E-post. Så hjälper vi dig.

Kontaktuppgifter vid reklamation
Räckesspecialisten/ Avine AB
Von Utfallsgatan 21
415 05 Göteborg
Telefon: 031-724 95 00
E-post:info@rackesspecialisten.se

Vad godkänns som reklamation?

Du kan reklamera ditt räcke eller delar av ditt räcke om det finns ursprungliga fel på varan. Du kan t-ex. inte reklamera räcket om du själv har angivit fel mått eller har skadat räcket vid monteringen. Var nogrann med att inspektera delarna vid leverans då en reklamation på skador ej är giltiga efter montering. Oavsett när/var felet uppstått så hjälper vi dig så gott vi kan.
Läs mer om våra garantier och reklamationsinformation i våra köpvillkor.

Returfrakt

Vid behov av returfrakt i samband med godkännd reklamation står vi självklart för rimliga fraktkostnader.